Den pant indskudte Misselling skandale i Det Forenede Kongerige

En sundhedsanprisning for pant kapitalforsikring politik fejlkøb i Det Forenede Kongerige
I løbet af 1980-erne og 90 ‘s ankom et nyt koncept af ejendom belåning i Storbritannien. Begavelse pant blev ekstremt populær hos boligkøberne, der ønskede en sikker men billig metode til at tilbagebetale deres realkreditgæld. De fleste store finansielle organisationer var glade for at tilbyde disse produkter og de blev solgt af store banker, realkreditinstitutter og high street mæglere.
Den generelle opfattelse af en begavelse pant var, at kunden ville gøre regelmæssige afdrag i en investeringsfond, der administreres af endowment udbyder (de store finansielle organisationer). Investeringen ville i sidste ende generere penge nok til at afbetale realkreditgæld i fuld og normalt kunden ville stå tilbage med et ekstra beløb, eller bonus i slutningen. Ud over dette ville kunden også have gavn af livsforsikring for varigheden af investeringsperioden med garantierne op til værdien af de indskudte modenhed værdi. Den samlede finansielle pakke af en kombineret forsikring og besparelser produkt knyttet til lavere afdrag på realkreditlån, var næsten for godt til at være sandt.
Som et resultat er der i øjeblikket omkring ti millioner aktive endowment politikker i Det Forenede Kongerige.
Ligesom de fleste ting, der synes alt for godt til at være sandt, begavelse pant politikker desværre vist sig for at være yderst skuffende for størstedelen af kunder. Disse investeringsprodukter er tæt knyttet til verdens aktiemarkeder men med de seneste 5 år globale recession og skarp afmatning opleves af de fleste lande, det forventede afkast af investeringer er viser sig for at være langt mindre end endowment udbyderne forventet.
Det anslås, at 80% af alle eksisterende endowment produkter vil undlade at opfylde det forventede målbeløbet og nogle vil have betydelige mangler. Det betyder, at potentielt så mange som 8 millioner mennesker i Det Forenede Kongerige vil undlade at høste nogen bonusser fra deres planer, men værst af alt kan helt undlader at betale off deres realkreditgæld med den tid, deres plan modnes.
Det varede ikke længe, før forbrugergrupperne begyndte at stille alvorlige spørgsmål om troværdigheden af endowment politikker og tilsynsorgan i britiske finansielle tjenesteydelser myndighed (FSA) var tvunget til at handle efter klager over udbredt misselling.
Det er siden blevet tydeligt, at millioner af endowment politikker var mis solgt i at personer eller organisationer, der gennemfører salget, har undladt at følge reglerne og underrette kunden af visse centrale funktioner vedrørende de fordele og ulemper ved endowment produkter. Blev lagt alt for meget vægt på fordelene ved produkterne med ringe eller ingen diskussion om risici med potentielt uregelmæssig investeringer, der var knyttet til aktiemarkedet. Budskabet var at planen ikke kunne simpelthen undgå og det var et mangelfuldt og misvisende salgstale.
Finanstilsynet har udtænkt en ordning, der tillader endowment forsikringstagere at indgive en formel klage om mulige misselling. Reglerne tillader sådan en klage skal foretages, når en “Advarsel” brev er blevet modtaget fra endowment provideren angiver, at planen vil mere end sandsynligt ikke vil opfylde det forventede målbeløbet (dette er kendt som politik mangler). Hvis klagen fastholdes, begavelse udbyderen eller sælgeren / sælger organisation skal gøre et tilbud om erstatning til kunden. Den gennemsnitlige kompensationsbonus menes at være i regionen på £5000.
Mens det er muligt for kunderne at klage personligt, FSA proces er desværre komplekse og mange kunder vil har brug for hjælp fra “professionelle krav handlers” i for at forfølge deres klage effektivt. Mange udbydere af endowment korrupte processen ved hjælp af tekniske jargon og komplekse regler. De har også indført “Tid spærring” argumenter, der har fået tilladelse af Finanstilsynet. Reglen her er, at du har generelt tre år fra datoen for din første advarsel for at gøre din klage. Dette tjener til at forvirre kunder og mange klager, der er udøvet direkte uden professionel hjælp vil simpelthen ikke. Fleste kunder gider ikke engang at klage på grund af de komplicerede involveret.
Resumé
Takket være forbruger grupper og professionel skadesbehandling organer Storbritanniens endowment misselling skandale er at indsamle en leder af damp og ofre er nu mere bevidste om spørgsmålene.
De vigtige aspekter for kunderne at huske er:
• Du kun har en begrænset mængde tid til at klage – 3 år fra datoen for din første brev fra endowment udbyder advarsel om en eventuel manko.
• Du skal klage nu at sikre, at ethvert underskud i den forventede målværdien af deres politik er indhentet. Du kan ikke gendanne den fulde underskud beløb men din erstatning vil gå et stykke vej til brobygning.
• Du skal også søge finansiel rådgivning på dit realkreditlån situation, fordi hvis en manko er blevet fremhævet, den indskudte plan du har ikke vil opfylde dit realkreditlån gæld på modenhed
Hvis du har i øjeblikket en begavelse pant politik skal du handle nu for at sikre, at du og din families fremtid forbliver sikker. Være opmærksom på spørgsmålene, være opmærksom på behovet for at rette op på den misselling, du har været offer for og vigtigst af alt være klar over, at kun du kan ændre den holdning, som du nu befinder dig i.
Du kan finde flere oplysninger om at gøre endowment kompensation forvaltes fordringer kontakt The fordringer forbindelse af Winston Solicitors en reguleret UK advokatfirma.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.